Cancerul la români

   Cumplita malatie s-a răspândit letal şi ne-a îmbolnăvit minţile şubrede ce abia parcă îşi reveniseră din visul negru al comunismului, ameţite de vâltoarea democraţiei. Din păcate nici măcar gândul liniştitor că că boala ar putea fi la metastază şi curând ne-am putea stinge pentru ca toate astea să se fi terminat, nu există. Suntem mai bolnavi ca niciodată însă fără a putea întrevedea un sfârşit, prea curând. Cum am putea denumi o naţiune unde şeful statului îşi numeşte amanta ministru după ce în prealabil i-a creat un minister, un popor în care cartea preferată a unui avocat este Ultimul Don, o civilizaţie unde scriitori cu talent şi har divin se lasă cumpăraţi pentru a ridica în slăvi personalităţi de o calitate dubioasă, o ţară unde copii sunt educaţi că Nikita, Simona Sensual, Tarky  ori Sexy Brăileanca sunt cool, locul unde moşii şi babele sunt nişte mici tirani de pe scara blocului.

  Mă întrebam cu câţiva ani în urmă când or să moară ştirile de la ora cinci, telenovelele şi manelele, se pare că niciodată. Mă gândeam când o să dispară tradiţia grătarelor şi fitzele domnişoarelor şi domnişorilor ce merg în cluburi, încercam să întrevăd cam pe când o să vedem şi noi sport la televizor nu circăraie. Ne autointitulăm un popor de creiere, unde sunt ele atunci dacă totul merge spre rău, căci la douăzeci de ani de la revoluţie nu am reuşit decât să demolăm, de construit, s-au ridicat doar câteva viloace de prost gust şi nişte blocuri pentru cei care au pus botul de a lua un credit de la cămătăriile din românik, căci odată intrat într-o bancă te simţi mai umil decât în faţa Domnului.

   Vreţi să mă contraziceţi, denumiţi unul dintre leaderii adevăraţi ai românicii, un manager adevărat a cărui cap ne-a scos din rahat vreodată. Cred că ştiu, o să-mi spuneţi Isărescu, dar eu cred că el e mai degrabă un filozof al cifrelor care stă undeva pe un jilţ înalt şi râde privind în jos spre prostimea disperată.

  

One response to “Cancerul la români

  1. „Mă întrebam cu câţiva ani în urmă când or să moară ştirile de la ora cinci, telenovelele şi manelele, se pare că niciodată.Mă gândeam când o să dispară tradiţia grătarelor şi fitzele domnişoarelor şi domnişorilor ce merg în cluburi” – erai foarte optimist. Sper că între timp ţi-ai mai revenit. N-o să scăpăm niciodată de prestaţii jalnice, de prost gust şi de alte „chiciuri”… Duminică plăcută!

Lasă un răspuns

