„Mikael”-introducere

  

     Mikael stă la birou şi scrie.Gânduri îi inundă imaginaţia.Unele bune şi frumoase, altele urâte şi distructive.Vrea să le aşterne pe toate pe hârtie, şi se gândeşte că pe cele frumoase le-ar spune ca exemplu spre a clădi o cale spre bine, iar pe cele urâte le-ar scrie ca alţii să ia aminte la ce înseamnă răul.Se gândeşte că ar dori să fie lăsat în pace, şi totuşi băgat în seamă, dar totuşi parcă ar vrea să însemne ceva pentru cât mai multă lume, nu neapărat ca recunoaştere, dar mai ales pentru simplul fapt că ar înnebuni din cauza singurătăţii, să facă greşeala de a se pierde în gândurile sale.Dacă nu ar fi cei de lângă el, i-ar fi aproape imposibil să regăsască forţa de a discerne între ce este real şi ce e rodul imaginaţiei sale, deci fantastic.

  O bestie hidoasă îşi face apariţia sub biroul său, îşi întinde tentaculele pe sub scaunul său, şi unul din braţele cele mai hidoase şi mai nemiloase îi cuprinde grumazul, îl sufocă.Mikael caută o cale de scăpare, fuge, iese afară din lumea sa lăuntrică.Răsuflă uşurat.Nu a fost decât un coşmar, unul cât se poate de real, dar plăsmuire curată a minţii sale.

  Mikael revine  la cotidianul covârşitor.Se regăseşte din nou în persona mea, cel concret, fiinţa reală de zi cu zi, mă numesc Mihai.Cineva mă strigă acolo undeva, sunetul vine din depărtare, îmi pare a fi o întrebare, deşi nu îi dau prea mare importanţă, răspund afirmativ.E comod să răspunzi afirmativ, poţi fi aproape sigur că nu mai urmează o altă întrebare în consecinţa primeia.Încerc să scriu primul cuvânt, o falangă de la mâna stângă mi se rupe la contactul cu tastatura.Mă doare, mă îngrozesc de durere.Mă descompun sub greutatea concretului existenţial.Perseverez, încerc un alt cuvânt, poate nu era cel mai potrivit cu putinţă.Mi se întâmplă din nou, aceeaşi durere coplişitoare îmi invadează trupul şi mintea.Se rupe ceva în mine, nu pot să îmi dau din prima clipă seama ce anume, intuiesc că ar fi un organ intern, nu unul vital, dar destul de important pentru a-mi asigura funcţiile vitale încât răsuflu cu greutate, mă încăpăţânez să trăiesc.Mă refugiez, intru iar în persoana lui Mikael, cel care de atâtea ori până acum mi-a dat atâta linişte, comfort şi mai ales fericiri, deşi neînţelese de alţii, foarte  benefice spiritului meu.

  Bestia cu tentacule plecase, se retrăsese în colţul obscur în care sălăşluia şi pesemne dormita adânc acum.Primul gând îşi făcu apariţia în mintea mea, îl aşterneam pe pagina albă, când un păianjen mare şi scârbos, cu picioare păroase şi lungi, fugea fără încetare bântuindu-mi fiinţa, pe pereţii albi şi nevăruiţi ai camerei pe care vopseaua învechită definea o culoare palidă, creînd umbre fantomatice atunci când i se interpunea corpul demonic în lumina ce o genera becul minuscul al lămpii mele de birou, a cărui licărire slabă străpungea bezna din cameră, ca un far de veghe ce ce străpunge ceaţa deasă ce se aşterne pe ocean încercând din răsputeri să ghideze navigatori ai drumurilor neştiute spre adăpost. Omul poate să vrea ceea ce vrea întotdeuna, dar nu poate niciodată să aibă ceea ce vrea, îmi suna în minte acest refren al lui Schopenhauer,  când lighioana păroasă îmi sări în spate urcând ameninţător spre cap.Încercam să mă concentrez spre a scăpa iarăşi în real, nu că acesta ar fi fost neapărat un basm, o lume feerică plină de prinţese şi împăraţi, dar trebuia neapărat să fac ceva pentru a mă salva, altfel riscam să mor în mintea mea, şi deci să-mi pun viaţa în pericol.Încercam din răsputeri să găsesc un gând bun, un motiv oarecare pentru a mă întoarce, şi până să îmi dau seama, păianjenul acela schifoz se hrănea din creierul meu, făcuse loc în capul meu decupându-mi calota craniană.Se înfructa de parcă creierul meu terci era un cocktail cu gust de zmeură şi mentă.

(, vă mulţumesc pentru atenţia acordată, a se continua cât mai repede cu putinţă) 

2 responses to “„Mikael”-introducere

  1. Interesant…

  2. m-ai facut curios…de continuare.

Lasă un răspuns

