XV.Capul „Cornul abundentei”

 

 

Corabia coborâse steagul ce reprezenta simbolul temut al piraţilor. Ne apropiasem de port cu grijă. Aşteptasem venirea nopţii pentru a nu atrage atenţia asupra noastră. Un far singuratic invadat de igrasie, a cărui tencuială veche căzuse în urma loviturilor ustărătoare ale valurilor mării, ne ghidă calea spre port. Apusul era îndelungat prin aceste părţi, parcă sincronizat perfect cu obiceiurile locuitorilor acestor meleaguri. Noaptea părea albă sub lumina astrului nocturn şi sub întinderea cerului senin. O aureolă albastră de lumină părea că simpatizează cu dorinţele a mii de negustori şi pelerini, de a zăbovi la o cafea târzie la nisip sau un ceai amar trăgând cu nesaţ din narghilele a căror fum lăsa o spumă neclară în aerul abia stins  de sub dogoarea focului solar. 

Ancorasem în portul ce purta denumirea Capul „Cornul abundentei”, o denumire biblică de care nu se dezise nici până în ziua de azi, căci aici găseai într-adevăr tot ceea ce un negustor îşi putea dori vreodată. Orice mărfuri un negustor îşi putea închipui că va putea schimba cu lucruri aduse din ţara natală, ca apoi să ia un preţ de două sau trei ori mai mult decât a dat pe ele, odată reîntors acasă.  

Localnicii pierduţi în mulţimea pestriţă se evidenţiau printr-un port naţional care la început îmi păru puţin caraghios. Purtau şalvari cu botul ascuţit în picioare, pantaloni bufanţi, ilice de culori purpurii şi chipiuri roşii cu ciucuri. Aveau mustăţi largi, sprăncene şi perciuni stufoşi. Tenul măsliniu, nasul grosolan, părul abanos, buze cărnoase şi ochi mari, negrii şi pătrunzători. Vorbeau adesea emfatic şi plini de vervă. Se salutau gălăgios şi păreau foarte ospitalieri. Efendi, efendi, strigau într-una pentru a-şi ademeni clienţii. Majoritatea deţineau magazine mici, la stradă, unde puteai servi un ceai cald şi o delicatesă specific locală, rahat sau baclava.  

 Când muezinul îşi făcea apariţia în vârful minaretului din mijlocul pieţii, toţi se opreau din cele ce făceau, îngenuncheau care unde apucau şi se închinau pe versurile ce răsunau puternic spre văzduh. Seara ţinea o oră întreagă tot acest ritual, care mie îmi părea neînţeles la început, ca mai apoi să îl iau ca atare, la urma urmei nu mă deranja cu nimic. Ba mai mult, începusem să intru şi eu în starea aceea de transcendenţă spirituală ca urmare a emfuziei de care se părea că începusem şi eu să sufăr inconştient.

Se vorbea totuşi de nelinişti. La început nu înţelegeam o boabă, însă după scurt timp începusem să mă deprind cu cuvintele de bază ale vorbirii de prin aceste locuri. Era un fel de amestec ciudat între greacă, latină, dar mai ales arabă, pe fundalul incert al limbii locale, turca. Lupte grele se duceau pe toate fronturile, din toate colturile emiratului. Un fior rece de spaimă cumplită mă cuprinse auzind vorbindu-se de război. Război între rase, război între religii, războiul lumii împotriva a ei înşişi… erau vremuri tulburi… sfârşitul vremurilor noastre se apropia.

Într-o seară asistasem la dansul  cadânelor, îmbrăcate în zale strălucitoare şi cu văluri aurite pe faţă.  Se mişcau ademnitor din buric printre rotocoale de fum pe ritmul ameţitor al tarabanelor. Tara, tara , bam, bam  îmi mai suna şi a doua zi dimineaţa în urechi, ca un refren molipsitor. Era interzis străinilor să asiste la aceste dansuri atât de mirifice şi pline de admiraţie, ce îmbiau spectatorii spre visuri romantice de nopţi albe de  Serai. Mă deghizasem în femeie, îmi acoperisem chipul sub secretul unui voal negru. Scăpasem ca prin urechile acului de avansurile hotărâte ale unui umflat ce asuda în continuu şi răsufla greu. 

Poveşti cu Şeherezada şi califi ai vestitelor regate, erau purul adevăr, şi nu simple legende, cele o mie şi una de nopţi erau cât se poate de concrete pe aceste tărâmuri. Trăisem aici, în aceste câteva săptămâni scurte de vagabondaj pe străzi înguste între ziduri albe, cât pentru o viaţă.

Căpitanul îmi spuse pe acelaşi ton grav cu care mi se adresase ca şi până acum. Străine, văd că îţi plac obiceiurile acestor păgâni, poate îţi găseşti o fată, te apuci de negustorie, îţi faci o viaţă frumoasă şi împlinită de copii şi de bucurii simple. Spune-mi pe dată fără să te gândeşti a doua oară, vrei să rămâi, căci acum eşti om liber, şi poţi face orice îţi doreşte inima… Ori doreşti să mergi pe mâna riscantă a sorţii să vezi ce îţi mai rezervă viaţa?  Privind în urmă, îmi luasem adio de la aceşti oameni atât de doritori de viaţă şi recunoscători pentru darul ce li s-a oferit, acela de a trăi în linişte şi pace…       

(Multumesc din suflet tuturor cititorilor mei, luna aceasta am inregistrat o mie de accesări, lucrul acesta imi da o satisfactie nemarginita. Va multumesc voua, tuturor, care citindu-mi blogul, imi aduceti la cunostinta admiratia pentru scrisul meu. Cu respect, Autorul)

2 responses to “XV.Capul „Cornul abundentei”

  1. Felicitări pentru schimbarea de look… Şi pentru text, of course…

  2. Salut, Mikaeleon. A fost o placere pentru mine sa te adaug in blogroll-ul meu. Vad ca ai schimbat infatisarea blogului si a textului, este mult mai atractiv, Felicitari ! Din pacate, eu nu am timp sa ma ocup de blog atit cit asi dorii, ma preocupa foarte mult situatia de la locul de munca unde sunt mari probleme….Sper ca, intr-un final, sa se mai limpezeasca aceasta situatie pentru ca este foarte stresanta. Imi cer scuze ca te retin ceva mai mult cu acest comentariu, dar nu stiu cind voi mai avea timp. Efectiv, pentru mine (si nu doar pentru mine, desigur)timpul este foarte pretios. Inca ceva : Asi vrea sa te intreb cum ai reusit sa adaugi la blog-ul tau playerul audio-video de la Radio Lynx ? Am incercat de unul singur dar pina acum, nimic ! Iti multumesc pentru rabdarea de a citi acest comentariu si sper sa ne mai intersectam fie pe chat-ul Radio Lynx, fie pe Messenger….Ai un talent deosebit la acris ! Tine-o tot asa ! S-auzim de bine !

Lasă un răspuns

