XX. Din nou la drum

 

              

Îmi propusesem să mai rămân pe insula aceasta a speranţelor devenite realitate. Mă gândeam în nepăsare la linişte. Omul modern nu mai are parte de linişte. Linişte naturală, sufletească, emoţională. Societatea, lumea modernă,  îţi oferă beneficiile confortului, dar în schimbul unui preţ prea mare, liberatea ta. E dureroasă amăgirea aceasta a fiecăruia din noi, cum că am fi liberi, liberi în simţiri, liberi în cuget, liberi în trăiri. E cea mai mare minciună şi realizam acest lucru, aici pe o insulă pustie, unde mă puteam bucura de foşnetul liniştitor al frunzelor, de zgomotul tumultos al valurilor, de adierea vântului, de lumina pură a soarelui. Fire de nisip se prelingeau printre degetele mele, formând spirale neînţelese, jucăuşe. Visarea îmi putea alerga aici pe tărâmuri neştiute. Pegas cel înaripat şi alb, necheza blând pe plaja aurie. Mă aştepta, mă îndemna la drum. Nu mă înduram să părăsesc aceste locuri sfinte spiritului şi sufletului meu. Sirene cu al zalelor sclipiri mi se arătau ademenitoare spre a călători în lumea adâncurilor. Nu mă dădeam dus, era aşa de bine şi de calm aici încât aş fi vrut ca această clipă să se preschimbe în nemurire. Era pace. Pacea pe care o căutasem îndelung în vreun ungher ascuns al vreunei biblioteci înghesuite, pacea pe care o căutam în ochii prietenilor, pacea tainică a lăcaşurilor de cult. Pacea sufletească a căsătoriei pământeşti cu vreo fată din rude mari, împărăteşti. Nici una din acestea nu se puteau compara cu sentimentul ce îl încercam acum. De parcă timpul se dilatase si prinsese manifestări volubile de scurgere înceată, aproape neclintită. O pată mare de particule cosmice, praf stelar din cale afară de magic, se juca în jurul meu într-un dans copilăresc. Îngerii ce mă înconjurau îmi redăduseră acel sentiment ludic, pe care îl cunoscusem demult, pe când eram copil, acea căldură maternă se răsfrânse din nou în inima mea. O muzică lentă a ambientului cald îmi invadase urechile pe nesimţite şi acum mă desfătam la maxim de concertul pe care natura mi-l oferea.

Eram întins pe plaja fierbinte şi valurile cu spuma lor moale îmi mângâiau corpul biciuit de a vremii trecere. Miresme saline, parfumuri natur, savoarea fructelor abia coapte îmi îmbiau fiinţa şi îmi saturau starea cu  nectarul cel mai dulce al zeilor. Insecte mici, ce lăsau dâre în urma lor, veneau să îmi controleze starea, vazându-mă letargic hipnotizat şi tranchilizat de elixirul naturii de beatitudine şi răsfăţ. Vântul mă învelea cu adierile lui scurte şi puţin intense de razele copleşitoare ale soarelui. Soarele ardea neîncetat pe bolta senină pe care nori albi înfăţişau cai albi cu coama de foc. Soarele părea să fie o faţă mare, rotofeie, ce îmi zâmbea bonom. Palmierii se agitau nervos sub a timpului undă. Ramuri cu frunze mari lăsau ca aerul să se strecoare printre ele cu plăcere. Pescăruşii vânau din înaltul cerului lansându-se în atacuri rapide, scufundându-se în apele albastre, ieşind repede la suprafaţă, plescăind de satisfacţia prăzii imense. Peşti viu coloraţi zburau prin apele limpezi. Tot acest spectacol se dădea în onoarea mea, fără ca eu să ofer nimic în schimb. Eram liber,şi asta conta cel mai mult. Nu mă temeam de clipa ce va urma, totul era firesc aici. Nimic nenatural, nimic nelalocul lui. Serenitatea mă înconjura şi îmi tansmitea reverberaţiile ei benefice.

Adormisem într-un final, luna albastră veghea asupra mea. Căzusem adânc într-un somn dulce şi odihnitor, aveam nevoie de forţe pentru a-mi continua drumul…    

One response to “XX. Din nou la drum

  1. „Insecte mici, ce lăsau dâre în urma lor, veneau să îmi controleze starea, vazându-mă letargic hipnotizat şi tranchilizat de elixirul naturii de beatitudine şi răsfăţ. Vântul mă învelea cu adierile lui scurte şi puţin intense de razele copleşitoare ale soarelui. Soarele ardea neîncetat pe bolta senină pe care nori albi înfăţişau cai albi cu coama de foc” -fain pasaj…

Lasă un răspuns

