XXVI.Tornada

 

Un vârtej puternic, de lumină, căldură şi simţiri mă luă pe nerăsuflate. Mă trase din adâncul apelor pentru a mă purta pe aripile lui moi şi blânde spre noi tărâmuri la fel de mistice ca până acum, pentru a le descoperi centimetru cu centimetru intimitatea.

Zburam într-un dor ameţitor de ducă. Peisaje se perindau cu paşi repezi pe sub privirile mele mirate. Călcâie de foc mă ardeau. Mă grăbeam să ajung spre iubirea mea. Anisia, îmi şoptea lăuntric. Ştia că mă îndrept din nou spre ea. Îmi venea în întâmpinare. Domniţa-Şoim străbătea câmpii, munţi, ape, doar ca să îmi reîntâlnească privirea. Căldura ei maternă emana până în apropierea orizonturilor mele atât de îndepărtate, mi se păreau, de parcă nu aş mai fi ajuns niciodată.

Ramuri se împotriveau dorindu-mi prezenţa, acum, mai mult ca niciodată. Pădurea toată îmbiindu-mă cu miresmele ei tomnatice. Tablouri de ocru pastelat foşneau întrebător încotro mă îndrept cu asemenea avânt demolator. Crengi bogate mă ispiteau aranjându-se în paturi de chemări ce desfătau inspirând a visare. Un murmur gros, stejarul cel bătrân, singur, din poiana luminată şi scăladată de razele soarelui străluce, încercă un uşor suspin de mâhnire entru că nu mă oprisem nici măcar să îl salut. Apoi strigă ca pentru a auzi întreaga suflareş: „Du-te, băiete, cu aripi de înger şi suflet nepereche. Du-te, destinul te aşteaptă. Ai o întâlnire foarte importantă cu el.  El îţi va decide azi, consoarta. 

Mai uşor ca aerul, mai rapid ca vântul,  eram cu gândul la ea. Sufletul îmi tremura de emoţie în gura dârdâind de nerăbdare.

Forme halucinante prinseră viaţă sub privirile mele arzătoare. Şerpuia, nu, nu îmi puteam da seama. Era o nălucă. Era o himeră, o viperă a deşertului ce încerca să mă ademenească. Mă petrecusem pe deasupra ei fără nici cea mai mică ezitare. Îmi ştiam calea. Eram sigur de sufletul meu. Îmi vedeam destinul. Era cu siguranţă legat de cel al Anisiei.

O pasăre din văzduh suspină tulburător de îndudrerat, ca după o lungă despărţire. Coborâsem amândoi într-un picaj ce sfida orice lege a fizicii deasupra unei cascade reci, albastre. Apa tuna de groază în urechi prăvălindu-se cu greutate în hăul de sub ea. Sufletele se împletiseră precum două aripi albe după zbor, precum spirale înveninanate de sentimentul tulbure al iubirii pasionale fără de limite. Eu eram întruparea lui Chingachook şi ea, a Domniţei-Şoim.  Ne îmbrăţişam strâns frormând o legătură indestructibilă. Ne ascundeam prejudecăţile slabe, fără de temi,  ale  lumii. Lumea poate fi deseori un intrus nepoftit, un străin cerând drepturi nejustificate. Iar dragostea pare a fi mereu ceva în afara lucrurilor obişnuite, ceva interzis în afara legilor umane ale legămintelor sentimentale. Însă nimic omenesc nu poate interveni pentru a dezlega relaţia indestructibilă a sufletelor pereche. Nu a reuşit moartea, care e mai presus de orice, cum ar putea un om să reuşească unde nici inefabilul nu a avut vreun spor.

Căzuserăm pe iarba verde contemplându-ne trupurile. Privirile ne erau arse dor. Ne mistuiam lângă ropotul ceresc al cascadei. Părea că lumea întreagă e a noastră. Ne tăvăleam dezveliţi  în iarba grasă şi udă.  Ne muşcam flâmănzi unul de altul.   Şoapte de iubire ne măngâiau. Atingeri tandre ne înveleau. Gura nesăţioasă se întindea mereu să ceară mai mult. Plete mătăsoase despletite se scurgeau în valuri neîntrerupte pe trupul meu.

Prăpastia ce ne despărţea părea că fusese pe vecie astupată de pasiunea noastră… toată, întreagă, cu nuanţe de materie purpurie primordială în care omul a luat fiinţă .  

FOTO : http://msp293.photobucket.com/albums/mm46/achim-maus/Indianer/Indians-AnimatedWaterfallAndDove.gif

2 responses to “XXVI.Tornada

  1. „Forme halucinante prinseră viaţă sub privirile mele arzătoare. Şerpuia, nu, nu îmi puteam da seama. Era o nălucă. Era o himeră, o viperă a deşertului ce încerca să mă ademenească. Mă petrecusem pe deasupra ei fără nici cea mai mică ezitare. Îmi ştiam calea” – un alt pasaj reuşit. Şi incitant…

  2. imi place mult imaginile cu sirene si aceasta imagine dar ar fi mai bine daca ar fi mai multe imagini miscatoare

Lasă un răspuns

