XXX. Triple xXx

Fiind la cifra magică 30, e timpul să îmi dezvălui intenţiile cu scrierile ce mă compun ca într-un puzzle ce caută cu disperare să se întregească.Fie că sunt  Mikael sau Michael, călătoresc în real ori fantastic, însă încerc din răsputeri de fiecare dată să creez câte o gaură de vierme temporală. Încerc să-mi transpun fiinţa în lumi ipotetice ori istorice, cu dorinţa vădită de a vă trage şi pe voi, odată cu mine, în acele locuri. Sufăr de fiecare dată o reîncarnare metafizică, spun eu, regăsindu-mă în câte o mică parte din destinul spiritului meu pe care acum îl întrupez. Vreau să vă readuc aminte că spiritul nu e totuna cu sufletul. Sufletul îmi aparţine, el se leagă de toate lucrurile lumeşti din viaţa pământeană pe care spiritul o trăieşte în prezent. Spiritul însă e superior, e cel care coordonează şirul nesfârşit de suflete ce s-au întrupat pentru a-i da o formă fizică pe pământ într-un anume moment din istoria umanităţii. Sufletele au datoria de a purifica spiritul, de a-l aduce în stagiul de iluminare supremă, ca mai apoi să poată transcede spre Nimbul  Suprem,  de foc arzător precum soarele. Un asemenea spirit dă naştere unui sistem solar, mai multe asemenea sisteme solare dau naştere galaxiilor, Universul suntem NOI.

E adevărat, sunt departe de a fi un sfânt, ori vreun erudit. Însă doresc să folosesc singura unealtă ce ni s-a dat pentru a investiga acest tărâm sacru al spiritului. INTUIŢIA. Explorez, experimentez, cu riscul de a nu mă mai întoarce din lumea călătoriilor mele atât de de profunde şi dese, sau de a sucomba sub povara sentimentelor pe care le încerc cu atâta însufleţire.

 

Cochetez cu moartea, e cea mai sublimă curvă care i se poate ivi şi oferi omului. Cred că orice intelect ajuns la starea insuportabilităţii concretului brutal a flirtrat la un moment dat cu doamna cea mai rece şi mai palidă a viselor noastre. Trăim, ne bucurăm de viaţă, însă nu cred că trece vreo zi fără să ne gândim la moarte. Cum e, ce e.. dincolo de noi, de viaţă, de ceea ce suntem acum. Cu toţii suntem tentaţi să gustăm din sărutul rece al morţii, ne ademeneşte, ne cheamă la ea, ne împotrivim, nu ne dăm duşi aşa uşor, însă la urma urmei ne aruncăm în braţele ei ca o  ultimă alinare, că măcar moartea ne va aduce liniştea şi pacea atât de căutate în timpul vieţii, că măcar atunci, după ce ne vom fi stins, să ne găsim odihna. Mie nu mi-e frică de moarte, şi nu cred că vreunui om îi e frică de moarte, e inevitabilă, dar ne este tuturor frică de necunoscut, de schimbare, de altceva de care nu ştim nimic, nu putem să o controlăm, nu putem să intuim ce se va întâmpla. La fel ca şi cu viaţa, credem că putem intui viitorul, şi astfel i-am spus destin. Ei bine, vă înşelaţi, nu există aşa ceva, nu putem avea aroganţa de a crede că putem să controlăm cursul vieţii noastre, că putem avea vreo influenţă asupra oricărui eveniment, oricât de minor. Viaţa nu e o telenovelă, iar dacă prin absurd ar fi,  noi în nici un caz nu suntem regizorii acesteia.   

Putem totuşi să încercăm să ne bucurăm de viaţă, şi acum mă refer nu numai la cele plăcute ale vieţii, dar şi cele neplăcute. O să mă întrebaţi, cum pot eu să mă bucur de o dramă, a mea sau a altcuiva. Ei bine, drama face ca sângele să pompeze în vine, sufletul încearcă sentimentul de amărăciune, aşadar TRĂIM, deci să ne dăm silinţa să acordăm vieţii importanţa necesară, oricum ar fi ea.

Civilizaţia umană e o ultimă cetate rămasă izolată pe o stâncă, să nu ne aruncăm cu toţii în hăul de sub picioare, dar să privim raţional ce e de făcut pentru a cuceri noi orizonturi.

  

FOTO:

http://theologhia.files.wordpress.com/2008/06/orthphoto.jpg

http://www.crestinortodox.ro/admin/_files/newsannounce/meteora-sf-treime-(16).jpg

5 responses to “XXX. Triple xXx

  1. „E adevărat, sunt departe de a fi un sfânt, ori vreun erudit. Însă doresc să folosesc singura unealtă ce ni s-a dat pentru a investiga acest tărâm sacru al spiritului. INTUIŢIA. Explorez, experimentez, cu riscul de a nu mă mai întoarce din lumea călătoriilor mele atât de de profunde şi dese, sau de a sucomba sub povara sentimentelor pe care le încerc cu atâta însufleţire” – tare de tot acest pasaj… Mi-a plăcut mult…

  2. Traiesc inseamna ca exist….exist, …ar putea fi posibil sa traiesc.
    Suntem ceea ce gandim…

  3. @Pass, suntem exact ceea ce gandim. Mersi de trecere, nu fii un strain, mai vino in vizita din cand in cand, cand mai ai chef. O seara faina!
    @Cris, mersi mult de comment, ma bucur ca ti/z placut atat de mult. o seara faina!

  4. Blogul tau arata din ce in ce mai bine…tot inainte si numai bine

  5. Da, cochetam cu moartea incercand sa o descoperim, sa o deconspiram, sa o cunoastem inainte de a o avea aproape…
    Si totusi, suntem ceea ce gandim. Exista un soi de destin specificat de gandurile noastre, de ceea ce dorim cu adevarat, in mod inconstient mai degraba. Putem influenta viitorul, macar din punct de vedere al interiorului nostru sau al perceptiei interioare, mai exact. Si tot e ceva.

Lasă un răspuns

