De omnibus dubitandum est

Ei bine, aceasta nu e deloc o scriere foarte elevată, nu vă speriaţi, o să înţelegeţi despre ce vorbesc doar că mi s-a căşunat mie pe un dicton latin. Totul poate fi pus sub semnul indoielii, chiar si rândurile cvasilogice care urmează. 

Am fost deunăzi în supermarket, a primit nevastă-mea bonurile de masă şi  ne-am dus să le spargem pe toate ştiţi voi unde, nu vă mai spun, acolo unde vă duceţi şi voi şi vă certaţi cu vânzătorii, impropriu spus aşa pentru că majoritatea sunt marchendaseri sau pur şi simplu aranjează marfa la raft şi habar nu au despre nimic, nu-i blamez, la urma urmei la banii pe care îi iau în fiecare lună mie mi-ar fi imposibil să -mi târăsc hoitul până la locul acela de muncă darămite să mai pun şi mâna să fac ceva folositor pentru umanitate.

Şi ce-mi coace mie mintea în mijlocul supermarketului, depresiv, ofuscat, marketofob cum mă cunoaşteţi, aşteptând-o pe nevastă-mea sprijinit de căruciorul de cumpărături, păzindu-l,  retras stingher printr-un ungher ca  nu cumva să stau în calea cuiva. Păi viaţa e ca într-un super sau mai bine zis hypermarket, lume vine, lume se duce, unii nu au bani îndeajuns, sunt frustraţi, ofticaţi, înjură printre dinţi, bombănesc,  zic de Dumnezei, nu ştiu ce vor şi nici nu îşi permit, nu au răbdare nciodată să stea la coadă chiar dacă sunt primii, sunt plictisiţi la culme de spectacolul mizer pe care societatea de consum îl oferă şi le vine greu să înţeleagă ce caută ei acolo, îi vezi după faţa încordată şi atitudinea plină de lehamite, alţii sunt agitaţi, scormonesc, comentează, te buşesc cu coşul, se înghesuie, dau din coate, sparg capete, calcă pe cadavre ca să ajungă la oferte, îşi închipuie că toată lumea are ceva cu ei şi totul le aparţine, paranoici, diabolici, răutăcioşi, hrăpăreţi, ştiu ce vor, adică totul, dar bineînţeles lasă jumătate din produse la casă,  alţii analizează profund preţurile, calitatea mărfurilor, fac comparaţii obiective între produse şi preţ, caută data fabricaţiei,  cumpără cumpătat, puţin din fiecare dar numai după ce s-au convins că merită, întotdeauna se sfătuiesc cu soţia(ul) sau dacă sunt singuri nu ezită să întrebe pe oricine cum e produsul pe care ar dori să-l achiziţioneze,  mai sunt unii care nu găsesc niciodată ceva care să le convină, tot timpul dincolo (un loc nedefinit in timp si spatiu) era ori mai ieftin, ori nu era aşa de aglomerat ori aveau mai multe produse la raft ca aici, deci nostalgici pătimaşi, poate conservatori incoruptibili dar cu siguranţă uşor schizofrenici, trăiesc într-un univers al lor, paralel, în care lumea e perfectă şi aici e numai jeg, de obicei sunt rătăciţi pe un cu tot alt raion decât produsul pe care îl caută, iau produse din raft sub acţiunea impulsului şi când ies pe la case se deprimă din cauza sumei cheltuite. Într-un cuvânt: haos, singurul mod de ordine universală.

Bine, aici e de văzut o observaţie interesantă, şi anume dacă ne gândim la arhetipuri umane. Ele se pot contura în patru mari categorii de atitudini, caractere sociale pe care dealtfel le ştiţi ţi voi: coleric, flegmatic, sangvin şi sentimental. Ca să înţelegeţi mai bine, aşa cum îmi explic eu mie însumi: Flegmaticul aruncă o vorbă la întâmplare, de multe ori nu dintre cele mai ortodoxe, colericul o amplifică, îi dă o valoare nebănuită, prin gesturi, prin erupţie, fervoare, sentimentalul se cutremură de măreţia faptelor ce se petrec sub ochii lui, iar sangvinul încearcă să explice, sieşi în primul rând, tot ce se întâmplă prin prisma cunoştinţelor sale. O descriere superficială şi mai ales prea categorică.  Dar despre toate acestea o să mai vorbim în episodul viitor…

FOTO: http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/1/1688/4618022/1/hipermarket-petrica-tanase.jpg

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s