Prima mea leapşă

Răspund pozitiv la îndemnul lui Ioan Usca de a participa la o leapşă, deşi nu prea îmi plac astfel de jocuri specifice blogolumii pentru că majoritatea lepşelor pur şi simplu  îmi displac prin întrebările care nu urmăresc ceva anume, nu au un scop precis sau sunt infantile, e adevărat infantil e egal cu ludic deseori, dar nu prea am chef să mă joc pe net cu timpul meu, o fac şi aşa fără să-mi spună cineva cum. O dau mai departe tuturor celor care îmi citesc blogul, este un set de întrebări foarte constructiv mai ales unuia care ar dori să mai citească una alta, dar nu ştie exact ce şi mai mult ca sigur i-ar folosi câteva titluri de la care să plece. Lectură plăcută! 

1.Când citiţi, pentru a marca locul unde aţi rămas cu lectura, folosiţi semne de carte sau îndoiţi paginile?

Spre ruşinea mea, îndoi paginile pentru că: citesc mai multe cărţi simultan, ştiu asta nu e o scuză destul de întemeiată, dar ăsta sunt eu.
2. Aţi primit în ultimul timp o carte drept cadou şi, dacă da, care a fost aceasta?

Păi nu prea am primit cadouri, dar îmi fac cadou o carte de fiecare dată când am ocazia. Ultima carte pe care am cumpărat-o, de fapt au fost două: „Circul nostru vă prezintă” şi „Celălalte poveşti de dragoste” de Lucian Dan Teodorovici, un scriitor contemporan al cărui blog îl citesc.  
3. Citiţi în baie?  

Bineînţeles, nu pierd nici o clipă pentru citit. În baie cel mai mult îmi place să citesc orice ziar, o lectură uşoară, care nu necesită prea multă concentrare, într-o perioadă am avut revista „National Geographic” sau „Geo”, din păcate nu le-am mai cumpărat de ceva vreme.

4. V-aţi gândit vreodată să scrieţi o carte şi, dacă da, care ar fi fost aceasta?

Am scris, încă nu am publicat, e adevărat, aşteaptă cuminte o ultimă privire critică.

5. Ce credeţi despre colecţiile de carte de la noi?

Bunişoare spre bune, asta e, industria de carte se confruntă dintotdeuna de după revoluţie cu problema majoră a lipsei de bani. 
6. Care este cartea preferată?

Am mai multe, majoritatea citite în perioada adolescenţei : „Un veac de singurătate” de Gabriel Garcia Marquez, „Procesul” de Franz Kafka, „1984” George Orwell, „Cel mai iubit dintre pământeni” de Marin Preda (am fost fan înrăit Marin Preda, i-am citit întreaga opera, acum mi-a mai trecut), mai sunt şi altele dar acestea îmi vin în minte.
7. Vă place să recitiţi unele cărţi şi care ar fi acestea?

Nu recitesc cărţi întregi, de obicei îndoi paginile sau însemnez pasajele care îmi plac şi revin asupra lor.
8. Ce părere aţi avea de o întâlnire cu autorii cărţilor pe care le apreciaţi şi ce le-aţi spune?

Ar fi o experienţă revelatoare. I-aş întreba dacă au simţit şi ei legătura cu Divinul în timp ce şi-au scris capodoperele, să nu spun Dumnezeu că i-ar deranja pe unii şi anume pe atei.  
9. Vă place să vorbiţi despre ceea ce citiţi şi cu cine?

Îmi place să vorbesc despre cele citite, din păcate sunt puţini cei cu care pot să schimb opinii, cei mai mulţi nu văd lucrurile în profunzimea lor, îşi formează doar o părere superficilă, e la fel de adevărat că adesea mi se întâmplă să nu văd pădurea din cauza copacilor.


10. Care sunt motivele care vă determină să alegeţi o carte pe care să o citiţi?

Cel mai mult îmi place să citesc cărţi recomandate de la persoane a căror opinie  este foarte valoroasă pentru mine. De cele mai multe ori o carte recomandată de un prieten e un „must do”.
11. Care credeţi că este o lectură “obligatorie”, o carte pe care cineva trebuie să o citească?

Nu sunt eu acela în măsură să spun ce lectură este vitală pentru formarea unui individ, dar sunt de părere că cel care nu citeşte măcar o carte de a lui Mark Twain sau Jack London în copilărie înseamnă că a ratat cea ma frumoasă exeprienţă literară a copilăriei.  
12. Care este locul preferat pentru lectură?

La masă. În timp ce mănânc sau nu, dar locul preferat este absolut masa sau biroul, pentru că adesea îmi vin idei în minte în timp ce citesc şi nu citesc niciodată fără pix şi carneţel (agendă mai nou) pentru că trebuie neapărat să notez expresiile care surprind, gândurile interesante ale autorului, (dacă nu am pix şi o bucată de hârtie la îndemână notez în telefon) şi pentru a nota toate acestea este cam imposibil în timp ce stai întins în pat.


13. Când citiţi ascultaţi muzică sau lecturaţi în linişte?

Mai ascult muzică, dar în surdină şi de obicei de pe Magic Fm sau muzică mai veche, mai lentă, ambientală.


14. Vi s-a întâmplat să citiţi cărţi în format electronic?

Da, şi metoda mi se pare la fel de viabilă ca cea clasică, poate chiar mai bună.


15. Citiţi numai cărţi cumpărate sau şi pe cele care sunt împrumutate?

Nu ţin neapărat să deţin cărţile pe care le citesc, pot rememora pasaje întregi dintr-o carte dacă m-a surprins într-un mod plăcut. 
16. O carte este pentru mine… Cum aţi descrie o carte?

O carte este ca un tărăm fantastic pe care mă aflu prin intermediul visării aievea, cu ochii deschişi. Eu sunt personajul principal, mă identific perfect cu el deşi mă văd din exterior,  nu deţin niciodată frâiele cursului acţiunii deşi uneori prevăd următorul pas, restul personajelor mă pot atinge dar eu doar le observ.

2 responses to “Prima mea leapşă

  1. La leapşa asta am răspuns şi eu, la mine „acasă”, şi am făcut-o în serios, pentru că nu pot glumi când e vorba de cărţi.
    Mă bucur să aflu că scrii. Poate că îmi trimiţi şi mie câte ceva din ce ai scris. Îmi ştii adresa de mail, cred. 🙂

Lasă un răspuns

