Despre mărimi

În primul rând vreau să vă mrturisesc că scriu mai bine de mână decât la tastatură, mă refer la inspiraţie. Mă inspiră mai mult o foaie albă decât un ecran alb. Asta e mai puţin interesant.

Astă seară vreau să vorbim despre mărimi. Dacă ai fi fost un fulg de nea, ai fi plutit în aer, vesel, zglobiu, desprins de orice apăsare terestră, dar în acelaşi timp  neputincios de a face ceva, de aţi îndruma paşii în vreo direcţie, riscând ca şi cea mai mică pală de vânt să te spulbere. Pământul ne atrage la propriu, la fel de tare pe cât îl atragem şi noi. Avem mărimea optimă pentru a ne desfăşura activitatea pe Pământ. Dacă am fi fost nişte pachiderme greoaie, poate am fi reuşit să realizăm proiecte mult mai mari, mai importante, poate că până acum am fi reuşit să clădim Turnul Babel, dar din păcate sunt de părere că am fi căzut de ne-am fi căţărat în el sau s-ar fi prăbuşit sub greutatea noastră. Dacă am fi fost mai mici, de mărimea unei gâze, poate am fi zburat şi noi şi ne-am fi bucurat de polenul florilor îmbobocite, dar în acelaşi timp ne-ar fi fost de zeci de ori mai greu să observăm stelele şi bolta cerească, să ne dăm seama de mecanismele intrigante ale Universului, am fi fost cu adevărat neînsemnaţi. Dacă am fi fost fluturi am fi învăţat să preţuim clipa, ne-am fi desfătat cu graţie de cele câteva clipe de viaţă. Dacă am fi fost balene, am fi învăţat ce înseamnă înţelepciunea, ce înseamnă experienţa, ce înseamnă rutina zilnică a veacurilor, ce înseamnă calmul mărilor adânci. Dacă am fi fost cămile, am fi învăţat cumpătarea, rezerva, modestia, traversând deşerturi aride am fi luat o lecţie bună despre voinţă, despre ambiţie, despre anduranţă. De am fi fost purici am fi învăţat ce înseamnă a parazita şi a fi lacom şi poate atunci ne-am fi dat seama ce înseamnă un trai umilitor.

6 responses to “Despre mărimi

  1. da, avem marimea potrivita pentru actiunile pe care le facem potrivit marimii noastre 🙂
    si totusi ne obsedeaza cate-un centimetru sau cate-un kilogram, care ne-ar fi transformat actiunile obisnuite in unele eroice :)))

  2. nu, nu, aia sunt ai vostri (ca preocupare) noi ne gandim la kilograme :))

    • Ajnanina, prefer să-ţi răspund cum o făceam în clasa a patra în faţa „bătăuşilor” care nu se luau niciodată de mine deşi eram mic de statură şi cam slăbuţ. Nu contează înălţimea, ci contează isteţimea.

  3. Hm, eu am uitat scrisul de mână…

Lasă un răspuns

