Mircea Badea vs Zoso

Nu am scris nicioadată despre maharajahul blogosferei, domnia sa Zoso, care mai nou s-a mutat în oraşul meu natal, nu am avut încă ocazia să-l cunosc, cât despre Mircea am mai scris, ba chiar i-am închinat şi un colaj. Despre Zoso nu am scris până acum pentru că am considerat că nu merită efortul.

Dar de câteva zile asistăm la un spectacol în blogosferă, unul de prost gust că altul nu ar fi putut să ne atragă atenţia în număr aşa de mare. A scris şi Călin despre acest episod telenovelistic din blogosferă, astfel încât nu mă pot abţine să nu scriu şi eu despre el.

Cică Mircea l-ar fi înlăturat din paginile „Gândul”-ui pe Zoso. Bun, da’ de ce atâta zarvă?  Cică cei doi ar fi fost incompatibili pentru alăturarea lor pe paginile distinsului cotidian, ca antiteza dintre Baiazid şi un alt Mircea, mai bătrân şi mai înţelept ca cel actual.

Aşa cum am zis într-un comentariu la articolul lui Călin pe polimedia , consider că sunt amândoi în declin, de fapt, în picaj liber, bâlciul acesta  e o dovadă ale ultimelor zbateri înainte de inec. Scenele infantile ale unuia şi ale altuia de încordare a „muşchiului” aroganţei şi infatuării sub nevoia imperativă de a face ce vor ei, pentru că oricum li se rupe, afirmaţiile tembelicoase la adresa unuia si altuia numai din orgoliul de a se situa deasupra tuturor, limbajul de mahala presărat cu numeroase injurii folosite fără rost, inconsecvenţa gândirii si discursul fără substanţă sunt doar câteva din motivele pentru care o să cadă în groapa pe care şi-au săpat-o singuri.

De ce afirm lucrurile astea? Pentru că pe Mircea l-am urmărit câteva luni bune pînă de curând, recunosc, dar se pare că se repetă ca un disc stricat repetând aceleaşi chestii la infinit. Mai are scene din când în când, mai ales după întoarcerea din week-end, când nu se mai simte presat de rutină, când se dovedeşte de un sarcasm spectaculos, în rest se plafonează să explice câte o jumătate de oră cam aceleaşi chestii. Se simte mereu ameninţat şi are o nevoie constantă de a-şi împrăştia feromonii de macho şi prin intermediul undelor media, lăudându-se cel puţin la o emisiune din două cu abdomenul său „în pătrăţele”, descriindu-şi cămaşa sau plângându-se că e cald în studio şi că transpiră. De ameninţările directe la integritatea  corporală a câte unuia nu mai pomenesc, acest mic Van Damme de Dâmboviţa.

Despre Zoso, v-am spus deja, m-am abţinut să scriu vreodată ceva despre el, pentru că sunt de părere că nu merită efortul. El îşi sapă singur groapa, mai abitir ca Mircea, şi se scufundă cu repeziciune în mocirla opinilor sale. La începuturile mele blogosferice, am intrat din curiozitate pe pagina incriminatului. După câteva rânduri mă întrebam cu stupoare cum dracu’ a ajuns un astfel de personaj să fie în topul preferinţelor românilor însetaţi de net. Adică să rosteşti la fiecare două cuvinte injurii care încep cu „p”, parcă mai înţeleg, că na, viteza bat-o vina, nu-ţi găseşti cuvintele şi vrei să etalezi cât mai repede o exprimare a gândurilor tale, dar să inserezi în scris aceste cuvinte denotă că nu ai nimic de-a face cu vocabularul unui tip care se doreşte un jurnalist, deci un om cu intelect. Superficialitatea articolelor, frecvenţa mare a articolelor scrise la „comandă” (pentru că sunt grosolan de evidente), împroşcarea cu muci şi spume a unor oameni ca un exeriţiu al muşchiului pelvian, sferele de interes adolescentine, excesele de puber chinuit de vise umede fac din personajul Zoso să fie doar o biată caricatură, o paiaţă, un desen animat care nu-şi găseşte locul, amărât, neputincios, supus unor scene de un dramatism meschin.  

Abia aştept vremurile când astfel de gâlcevi vor fi demult apuse, asta înseamnă că vom fi ocupaţi cu lucruri mult mai importante decât aceea că trăim în România sau cine este Zoso.

7 responses to “Mircea Badea vs Zoso

  1. Mi-a scăpat disputa, chiar dacă am mai dat peste mici ecouri…

  2. Pingback: "O viata impreuna" in casa noua! | Blogul lui Nea Costache

  3. Badea încă-mi place. E unul dintre puţinii care nu s-au aliniat politic până acum. Zoso ăsta însă… nu-mi spune chiar nimic. Ce să mai irosim vorbe pe el?!
    Off the topic:
    Mi-am schimbat adresa!
    http://silavaracald.cotcodacii.ro

  4. Pingback: Să ne trăiţi Nea Costache! « Cristian Bogdan Hotnoga

  5. Pingback: Ziua Bărbatului « Ioan Usca

Lasă un răspuns

