Irealitatea TV

Am urmărit în timp ce găteam, pentru că pe programul acela mergea televizorul şi mi-o fost lene să-l schimb, o emisiune pe Realitatea. Emisiunea respectivă era despre mâncare, problema numărul 1 a românului aflat în criză, de fapt nu mâncatul ne preocupă ci foamea.

Era şi un concurs, la fel de absurd şi de anost ca oricare altul de pe la noi, în care două echipe trebuiau să cumpere produse în valoare de 10.ooo ron, cel care se situa cât mai aproape de suma aceasta câştiga. În platou erau aceeaşi invitaţi cu care ne-a obişnuit  irealitatea, domnul care seamănă cu Horia Moculescu, nu-l ştiu după nume, domnul de la „Nu vă speriaţi de măgăruş” nici lui nu-i cunosc exact numele, şi încă un domn, cred reprezentant al „Asociaţiei de morărit şi panificaţie”, dar pentru că găteam am reţinut doar unele idei care mi-au trecut pe lângă urechi şi mi s-au părut mai agasante.

Moderatorul emisiunii, stau prost la reţinerea numelor care denumesc persoane, a prezentat un raport prin care românii consumă per cap de locuitor cea mai mare cantitate de pâine albă comparativ cu ţările din vest, din care raport a dedus concluzia că nu se reflectă criza în modul de alimentaţie al românilor. Domnul speriat de măgăruş a afirmat că acest lucru se întâmplă din cauza „lipsei de informare” a românului de rând, că pîinea de secară e mai sănătoasă decât pâinea albă. Carevasăzică românul mănâncă prost pentru că e un prost.  Dânsul cred că nu a luat în calcul faptul că majoritatea românilor fug încă de comunism de parcă mâine s-ar termina „democraţia”. Adică faptul că în urmă cu 20 de ani trebuiau să cumpere pâine pe cartelă îi face pe români ca astăzi încă să fie obsedaţi de ideea că dacă nu ai păine în casă, nu ai ce mânca. Pâinea la români e mai importantă sau cel puţin la fel de importantă ca mâncarea în sine. Dacă la italieni mâncare înseamnă paste, la noi mâncare înseamnă pâine, cel puţin aşa e inoculat în mentalul colectiv. E adevărat, această obsesie s-a mai estompat, dar nu demult îmi aduc aminte când stăteam la cozi interminabile de Paşti, Crăciun ori Revelion ca să ne aprovizionăm cu câte un sac de păine, să putem face faţă celor câteva zile în care magazinele erau închise. Astăzi e supermarkete câte vrei şi e deschise şi duminica.

Am face rabat de la orice, cumpărăm şi carne de doi lei sau sărim peste legume, facem supe doar cu cuburi magice sau fierbem câte un crenvuşti şi mâncăm cu muştar şi ne trece , însă pâinea nu lipseşte. Şi dacă tot e să cumpărăm păine în neştire, de ce să nu fie albă, proaspătă şi pufoasă, sau chiar cu cartofi că e mai hrănitoare. Vorba românului: „e aşa de bun că-ţi vine să-l mănânci pe pâine.”

Concursul s-a desfăşurat ştiţi voi unde, nu-i mai zic şi eu numele că se bucură şi aşa de o publicitate „gratuită” cam mare. Apoi „trimisele de la faţa locului” erau foarte entuziasmate, da’ concurenţii ba, şi jenibilul sitauţiilor mi-a stârnit un haz funest. Fratele geamăn a lui Horia Moculescu, a mai spus că peste tot în lume se consumă cartofi prăjiţi cu carne, deci s-au apucat şi chinezii de plantat cartofi că orezul îi constipă (apropo, de aia au ochii aşa, nu?). Pe nenea de la „Asociaţia de mânărit grânele şi porumbul”, îl îngrijora procentul de 103 kilograme de pâine per cap de locuitor, procentul neoficial, faţă de 23 kilograme procentul oficial. Diferenţa de 80 de kilograme provenind din economia subterană a pâinii, de parcă dânsul era străin în vreun fel de situaţie sau nu ar avea nimic de câştigat din asta. Geamănul lui Moculescu a mai spus că nu ştiu care de pe la FMI a afirmat că România nu e se confruntă cu aceeaşi situaţie cu a Greciei, pentru că noi avem cea mai sănătoasă economie subterană. Chiar şeful statului a întărit această idee spunând că 99% dintre români ascultă manele.

Am ajuns la concluzie şi ca să păstrez linia ilogică de idei, concurenţii era cam acrii iar invitaţii dătători de seamă era cam fără sare şi piper, mai-mai că era să-mi sară muştarul, noroc că mi-am vărsat năduful şi i-am făcut pe toţi, singur fiind în bucătărie, cu ou şi cu oţet,  într-un cuvânt o emisiune de cacao în timpul căreia am făcut numai borş.

4 responses to “Irealitatea TV

  1. Sper ca macar ‘borsul’ sa fi iesit bine 😛

  2. Pai la noi si blatul de pizza e gros, „ca sa te saturi, maica” …

Lasă un răspuns

