Proces

(republic o scriere de a mea mai veche, care imi place foarte mult)

Printre scrumiere improvizate din pahare de plastic pline cu mucuri de ţigară colcăind într-o zeamă neagră, scârboasă, vaze cu flori uscate mirosind a apă împuţită, ştrampi întorşi pe dos, pantaloni aruncaţi aiurea, şosete desperecheate, maieuri pătate la subraţ, poate şi chiloţi, mi-era imposibil să mai descifrez ceva,  cred că îi era imposibil cuiva să mai găsească ceva prin hărmălaia aia. Am intrat din hol în bucătărie stingher, ea a intrat direct la baie pe uşa din stânga intrării, de cum am ajuns. În bucătărie acelaşi peisaj dezolant, murdar şi împrăştiat, cufundat în semiîntuneric de o lumină obscură pe care o emana un bec chior de deasupra capului meu. Rămas singur în pragul bucătăriei mă gândeam să mă fac cât mai comod posibil, dar unde oare mă puteam aşeza în acest spaţiu haotic. Am împins cu nonşalanţă câteva boarfe jos de pe un scaun din partea cealaltă a mesei de unde mă situam eu anterior. Eram cu spatele la geam şi becul acela hipnotic care atărna deasupra mea se clătina acum uşor din cauza curentului ce se producea în bucătăria strâmtă din cauză că eu deschisesem geamul ca să pot să îmi aprind o ţigară. Stăteam picior peste picior şi contemplam încăperea bucătăriei cu nelinişte căci nu înţelegeam cum de o femeie în toată firea putea să fie atât de neîngrijită şi dezordonată, caz clasic de hepatită, salmonela  sau alte afecţiuni ale tractului digestiv.

Încetasem să mă mai gândesc la locaţia în care mă aflam şi aşeazat pe scaun, mă relaxam savurându-mi ţigara. Aveam stomacul plin, ne întorseserăm din oraş unde luasem masa într-un restaurant rezonabil. Eram puţin aburit de efectul pe care îl produce trecerea de la frigul de afară la căldura dinăuntru mai ales că împreună consumasem o sticlă de vin roşu. Era lună plină, observasem înainte de a intra pe casa scării în blocul acela de la periferia oraşului. Mă întrebam ce nevoia face atâta în baie, era acolo de minute bune deja. Într-un final apoteotic, ieşi la fel de ciufulită ca atunci când intrase.

Mă întrabase liniştită în timp ce îşi aprinse o ţigară:

-Bei ceva?

-Nu, i-am răspuns. Vroiam să termin cât mai repede cu putinţă.

Straniu, dar odată ajuns aici vroiam să plec cât mai repede. Să fug de acest loc de păcat.

-Nu faci un duş? m-a întrebat ea. Ce ai? Parcă eşti grăbit? Trebuie să ajungi undeva? reveni la fel de insistentă ca mai înainte. Era trecut bine de miezul nopţii, unde mama naibii să mă duc, cine să mă aştepte. Mă perturbase puţin constatarea ei, mi-era jenă să-mi afişez dezgustul şi totuşi dorinţa mea de a părăsi acest loc era atât de evidentă. Vroiam să o fac şi să termin odată cu treaba asta. Parcă mă ruşinam de sine, acum văzându-mă aici. Mi-era scârbă de toată această scenă, aş fi vrut să mă ridic şi să plec, dar virilitatea mea era în cauză, ar fi fost mult prea lezată dacă aş fi plecat aşa fără să o rezolv. Contează la palmares, îmi spuneam copilăros, prostesc. Bărbăţia mi-ar fi fost pusă la îndoială. I-o pun şi gata, cum făceau şi restul. Se ştia de reputaţia ei, această fiinţă ţinându-le de cald în nopţile friguroase aventurierilor înaripaţi, saltea cu suflet plină de gâlme incomode.

 Îmi turnase o vodcă lemon, deşi insistasem să nu o facă. Avea şi nişte gheaţă prin congelator, băutura arăta cât se putea de apetisantă şi avusese grijă să clătească paharul înainte de a turna în el licoarea transparentă care din cauza gheţii îşi preschimbă uşor nuanţa. Sorbisem vreo două-trei înghiţituri şi-mi aprinsesem încă o ţigară. Mixul de vodcă şi fumul de ţigară mi se prelingea uşor pe gât ca o usturime iritant-dezgustătoare dar cu efect plăcut. Ea începuse să dezbată teme varii aproape de ignoranţa filosofică. O priveam introspectiv în timp ce vorbea. Culoarea ochilor era fadă, stinsă, o pată de culoare pe un fond gri.

 

Îmi aprinsesem din nou o ţigară stând în capul patului cu o atitudine reflexivă. Eram la fel de dezgustat de actul care se consumase. Încercam să regăsesc plăcerea, măcar reflexul chimic. Nimic, parcă mecanica fiziologică nu mai reacţiona odată scoasă din parametrii normali de funcţionare. Sentiment-pasiune-afect, arcul reflex neavând stimulii necesari, în consecinţă, nu se activase. 

 Un cearşaf ud îi acoperea pe jumătate goliciunea. Mă privea sec, inexpresiv, rece. Pe deget observasem că mai purta încă verigheta, dovadă-stigmat a căsniciei nereuşite. Încercam să sondez vreo reacţie în ea. Stătea sprijinită în cotul drept cu capul aplecat. Îmi ceruse o ţigară. Scosesem o ţigară din pachet cu calm, ordonat, calculat. O aprinsesem şi i-o înmănasem cu o lentoare nedefinită. O apucase în acelaşi fel. Trase un fum, inspirase adânc şi expirase doar o mică parte din fumul inhalat. Duse ţigara din nou spre gură, o aşezase în colţul gurii cu aceleaşi gesturi exagerate. Îmi crea o imagine uşor perversă şi diabolică. Îşi scutură capul, o şuviţă de păr îi necăjea faţa.  În cameră plutea un fum gros şi o duhoare irespirabilă.  Parfumul ei dulce îmi provoca greaţă. Resimţeam stări contradictorii: acru, amar, dulce înţepător. Îmi repugna gândul comtemplând-o. Ştiam, presimţeam că ce va fi mai greu avea să vină abia când mă voi trezi din somnul acesta negru după ce voi fi ajuns acasă. Acum mă simţeam ca un WC, ca un WC public profanat de vandali în care încercam să mă deşert fără să ating nimic cu vreo parte a fiinţei mele. Mă vedeam sacru ca un templu în care nu au invadat agresorii, dar care arde din temelii, mistuindu-se lăuntric.   

     FOTO: http://www.screenwritingforhollywood.com/wp-content/uploads/2008/07/sexy_smoker.jpg

http://www.pollsb.com/photos/o/6813-smoking_sitting_bed.jpg

http://static.wix.com/media/0f9b4664438e15766cd59b163215a8e1fe5c5919.wix

Lasă un răspuns

