Ciutacu e golan

Ciutacu e golan, dar un golan simpatic. Păi e golan pentru că aşa cum făceam când eram puştan, ca să nu mi-o iau pe coajă trebuia să-i cunosc pe toţi golanii şi pe câţiva ăi mai răi din gaştile de prin cartierele Braşovului. Să vă explic.

Nu mă ajuta fizicul prea mult şi fuga nu mi s-a părut niciodată o soluţie. Aşa că am dzvoltat un sistem, i-am învăţat pe nume pe ăi  mai mari golani din tot Braşovul, chiar dacă pe mulţi numai din auzite fără să-i fi văzut vreodată, îi ştiam după isprăvi din legendele urbane care circulau pe atunci prin viu grai în lipsă de aştceva. Îi ştiam chiar mai bine decât pe prietenii cu care mă jucam în faţa blocului, aşa că atunci când mergeam pe la bunici sau prin alte cartiere decât al meu şi mă prindeau la strâmtoare băieţi pe care nu-i cunoşteam le spuneam că-l cunosc pe Dani Mate dacă eram prin „Steagu” sau că-l ştiu pe Bogă Boxeru’ dacă eram prin zona „Tractorul”, ba chiar le spuneam că sunt văr cu ei, deci eram şi eu un golan, chiar dacă unul mai mic. Asta se numea că aveam spate şi deci mă aflam sub protecţie „diplomatică”.

Acelaşi sistem, precum cel descris mai sus îl foloseşte şi Ciutacu, dealtfel un creier în resurse umane, o maşină de calcul de pe timpul războiului rece pesedisto-pedelist. Ideea stă şi la baza unui film, care se desfăşoară după al doilea război mondial, doi spioni americani caută o maşină de calcul cu nume de cod „Elefănţelul” care se spunea că ar deţine o bază de date despre ofiţerii din Europa Vestică şi Statele Unite, şi care s-a dovedit a fi de fapt agentul dublu Katya cea blondă şi cu ochi albaştri, focoasă rău, care cică-i ajuta pe cei doi să depisteze „Elefănţelul”.   

Ciutacu a înţeles că singura lui armă de a chivernisi un ban cinstit este creierul său, a căutat toate informaţiile despre „rechinii” României şi legăturile acestora în exterior şi le-a stocat în hard-disk-ul propriu la purtător. Victor, pe numele de botez, a înţeles că singura cale să stea în barcă cu rechinii este să ştie tot ce se întâmplă în acvariu şi mai ales cine se-nvârte în jurul filtrului de apă. Fază care a încercat-o şi Cozmin Guşă cu ceva vreme în urmă, dar din păcate acesta din urmă nu e la fel de sclipitor, la fel de simpatic şi nici măcar la fel de principial ca primul. Cozmin Guşă prea a oscilat, luând o parte sau alta, ba cu nimfele, ba cu sanitarii, el nu a înţeles nici în ziua de azi că de fapt e un simplu gupi.

Îmi place stilul lui Ciutacu, uşor la mişto, dar nu foarte ameninţător pentru rechinii ăia mari, decât la comandă. Ciutacu e un animal politic, chiar dacă unul mai la coada lanţului trofic, vorba aia, ţeapă dai, ţeapă iei, ţepar te numeşti. Ştie să se păstreze în afara oricărei găşti pentru că asta-i oferă imunitate fie de partea unei baricade, fie de cealaltă. Pentru mine îşi păstrează încă rangul nobil de golan (mai bine decât comunist, vorba cântecului) pentru că pare că luptă pentru gloată, nu complet dezinteresat bineînţeles. Aşa cum se spunea prin cartier încă e băieţaş, până când ne-o vinde în pragul unui scrutin electoral.

One response to “Ciutacu e golan

  1. E si asta un punct de vedere. Eu unul, sincer sa fiu am exclus antenele din programele favorite pentru ca nu sunt in privinta stirilor, genul Protv-ului care cel putin mimeaza echidistanta. Ca se face manipulare media, se stie; dar macar sa fie musamalizata iar atacurile la persoane sa se faca mai voalat. Parerea mea.

Lasă un răspuns

