AICI şi ACUM, dincolo de bine şi de rău

Dacă am putea trăi acum şi aici dincolo de bine şi de rău, dacă am putea lăsa la o parte mânia, furia şi mai ales frica. Nu spun dacă am putea „învinge” aceste sentimente pur umane, pentru că „a învinge” presupune exact acelaşi proces prin care ele iau naştere. Dacă am putea doar să le lăsăm deoparte…

Dacă am putea trăi iar viaţa ar înseamna cunoaştere. Viaţa ar însemna cunoaştere pentru că existăm în lumea aceasta prin moarte. Am murit la naştere din pântecele mamelor noastre, am părăsit lumea colului uterin matern pentru a exista pe lumea aceasta. Ce anume a făcut diferenţa dintre acolo şi aici, dintre viaţa intrauterină şi viaţa pământeană? Conştiinţa, nivelul de conştiinţă mai precis, pentru că odată cu cunoştinţele acumulate am crescut şi ne împlinim către un nivel superior al conştiinţei.

Conştiinţa intrauterină poate părea la fel de îndepărtată, de săracă, de firavă faţă de conştiinţa noastră actuală la fel cum este gradul nostru de cunoaştere în comparaţie cu conştiinţa universală.

Aceasta este lumea nivelului sus-jos superioară lumii de dinainte-dinapoi de care am trecut printr-un război care era aproape să ne nimicească, iar lumea următoare spre care accedem ar putea fi lumea de dincolo de bine şi de rău. Dar dacă am putea explica lumii încă de pe acum că răul stă în noi, la fel cum şi binele stă tot numai în noi, n-am putea oare să transformăm această lume, în lumea de dincolo de bine şi de rău.

Aţi spune că tocmai aceste îngrădiri de bine şi de rău ne ţin în frâu instinctele animalice, pentru că nu-i aşa, omul e un animal social.  Am învins spaţiul singura frontieră e infinitul, dacă am putea învinge şi timpul ne-am da seama că singura clipă care contează e cea de aici şi cea de-acum. Şi aici şi acum am putea trăi cu adevărat, cu tot ceea ce trăirea are de oferit mai bun: cunoaştere, iubire, dăruire.

 Şi dacă omul se naşte pur şi e învăţat să vâneze în loc să zboare? Dacă am reuşi să trăim numai prin sinele nostru, iar sinele nostru ar fi conectat la sinele universal, n-am descoperi o altă viaţă, un mod de a trăi superior acestuia? Dacă am putea călători cu viteza gândului şi dacă am putea vedea prin ferestrele universale?

 

4 responses to “AICI şi ACUM, dincolo de bine şi de rău

  1. Daca toate astea ar fii posibile, ar insemna sa ne folosim 100% creierul.

  2. Pingback: Ai fost…degeaba și te-am urzicat pe fugă |

  3. Pingback: Ai fi Porc pe fugă |

  4. Pingback: Concurs: happyhosting.ro te invită să-ţi pui blog-ul la bătaie ! | Blogul lui Nea Costache

Lasă un răspuns

