Realitate simulată

Simulez şi eu că exist, ca mulţi alţii dealtfel. Mulţi nu recunosc, nu vor să recunoască. Oare ce este mai real, eu sau lumea înconjurătoare?

Mi se-ntâmplă să mă regăsesc deseori în lumea lui Truman, am impresia că totul îmi aparţine dar de fapt mi-e imposibil să deţin ceva, orice anume.Uneori îmi pare totul clar, previzibil, de parcă mi-aş putea citi destinul, dar clipa următoare e totul în ceaţă, şi tot ce am crezut că o să vină se-ntoarce împotrivă.

Faptele se rostogolesc şi trebuie mereu să mă-ntorc la decizii pe care le-am luat deja ieri. Acum sunt Zeu, atotputernic, atoateştiutor, pe urmă sunt doar Eu, un muritor, mic, neînsemnat, manipulat, manevrat. Încerc să cred în destin, parcă văd mâna aceea care ne ghidează pe fiecare în parte, intuiesc traseul de parcurs, dar apoi totul se pierde într-o ceaţă deasă venită din te miri ce şi nu mai cred nici eu în visul pe care restul oamenilor l-au crezut.

Viaţa mea pare un scenariu de film, o ficţiune cam grosolan realizată, cam neîndemnatic pusă în pagină, o regie de serie care n-ar putea să suscite interesul nici măcar unui vagabond care nu are nimic altceva mai bun de făcut decât să-şi piardă timpul aiurea. Poate tocmai ăsta-i farmecul, timpul nu-i făcut pentru a fi cheltuit, dar totuşi sunt de părere că nici pierdut.

 Încerc şi eu marea cu degetul, mă bălăcesc în mulţimea de anonimi, sper să nu mă-nec prea devreme.

„Pe cine”, „Ce”, „Cât”, „De unde”, „Cum” întrebări fără noimă, care au acelaşi rezultat, zero barat. Şi totuşi ceva face să mă agite grija zilei de mâine, ce voi mânca, apă e destulă. Dar spre seară ajung la aceeaşi concluzie: încerc să disimulez o realitate simulată şi simt că mă bat cu morile de vânt.

One response to “Realitate simulată

  1. profund, realitatea poate fi alta.ne nastem, ne scriem istoria, murim. again and again..just like that

Lasă un răspuns

