„Te pot face sa slăbeşti” a lui Paul McKenna

Am găsit cartea la reduceri, nu am dat pe ea decât 4 lei cu tot cu CD. Am citit-o, din punct de vedere al expoziţiei literare îţi poţi da seama că e scrisă ca să înţeleagă tot norodul pe sistemul bate şeaua ca să priceapă iapa. 

Aşa că vă pot spune că ţi se repetă de mai multe ori câteva principii de bază, care a naibii că funcţionează. Îi dau dreptate deplină lui Paul, dietele nu au funcţionat niciodată şi nu vor funcţiona în ceeea ce priveşte pierderea de kilograme decât pe perioade scurte sau foarte scurte.

Am o problemă, şi anume am cu vreo 15 kilograme în plus faţă de cât ar fi normal, după unele standarde m-aş încadra fix la categoria obezilor. Bun, primul pas e recunoaşterea vinovăţiei: „Sunt un mâncău compulsiv”. Când dau de mâncare nu mă pot opri, ca o compulsie imposibil de reprimat.

Una dintre reguli se referă la modul în care mănânci. M-am recunoscut ca fiind unul dintre aceia de care spune Paul în cartea sa că tot timpul se gândesc la mâncare dar atunci când mănâncă numai la mâncare nu le stă gândul. Perfect adevărat. Înfulecam până nu demult fără să-mi dau seama cât mult rău îmi provocam cu această atitudine. Urmând sfaturile lui Paul am învăţat să savurez mâncarea şi aşa cum afirma şi el că se va întâmpla mă satur cu mai puţină mâncare dar pe care o îngurgitez în acelaşi interval de timp în care îmdesam o cantitate dublă de alimente înainte să-i citesc cartea.

Paul dă şi câteva sfaturi practice, concrete, despre cum ar trebui să-ţi reajustezi atitudinea la masă. Să laşi tacâmurile din mână după fiecare înghiţitură, să mesteci  de mai multe ori bolul alimentar, să nu mănânci în grabă etc.  

O altă regulă importantă este aceea de a lăsa ceva în farfurie, o bucăţică de carne, câţiva cartofi, orice cât de puţin. Foarte mulţi oameni resimt o vină putrnică atunci când nu termină din farfurie, pentru că aşa au fost educaţi. Şi iată cum inconştientul se reglează după imaginea farfuriei goale din faţa ochilor şi nicidecum după senzaţia de saţietate pe care ţi-o transmite stomacul.

Dacă aveţi probleme legate de alimentaţie vă recomand să citiţi cartea lui Paul McKenna, chiar merită efortul.

6 responses to “„Te pot face sa slăbeşti” a lui Paul McKenna

  1. buna, am citit si eu cartea de curand si m-a impresionat am in schimb o problema, nu pot manca tot timpul cand imi este foame sau ce vreau in momentul ala pentru ca mai sunt la serviciu si nu imi permit sa manac la ce ora vreau eu ci numai la ore fixe….ai idee influenteaza cu ceva? la tine a dat rezultate?

  2. Am cumparat-o eu azi, din magazinul Real de la AFI Cotroceni

  3. Puteti sa comandati cartea de la editura elefant.ro, sper ca v-am fost de ajutor :*

Lasă un răspuns

